{نشست ششم: مدیریت راهبردی کنام}
در ابتدا دکتر طاهره میرعمادی مقدمهای در مورد مشکلات مربوط به سیستمهای انرژی (برقرسانی) و سایر چالشهای مرتبط با گذار به پایداری را مطرح نموده و لزوم توجه به زیرساختهای فناوری، محیط زیست و تابآوری را متذکر شدند.
در ادامه، دکتر بهبود برقعی ارائه مربوط به «مدیریت راهبردی کنام» را با ذکر ابعاد نظری و عملی و همچنین مطالعهء موردی و نتایج تحقیقات در مورد استفاده از خودروهای الکتریکی در حمل و نقل عمومی را ارائه نموده، سپس به بحث و تبادل نظر در مورد مزایا و چالشهای مرتبط با این نوع فناوریها پرداختند با تاکید بر این مهم که صِرف استفاده از فناوریهای نوین و تقلید از موارد مذکور در سایر کشورها لزوماً ضامن موفقیت و ایجاد مزیت برای استفاده از این فناوریها نبوده، بلکه نیازمند بررسی زمینههای تاریخی، جغرافیایی و شرایط بومی هر کشور و اقلیم خاص به طور جداگانه میباشد. اما آنچه میتوان از مطالعهء موردی در سایر کشورها و اقلیمهای دیگر آموخت این است که چکیدهء تجربیات سایر کشورها میتواند برای یافتن راهکارهای موثرتر از طریق شناخت ابعاد مختلف در توسعه، مدیریت و پیادهسازی این فناوریها و تطبیق آن با شرایط ویژه ایران به کار گرفته شود.
در قسمت بعد مثالهایی در مورد گذار از درشکه به خودرو در انگلیس و تصویب قانون پرچم قرمز با لابی بازیگران رژیم حاکم توسط مهندس بهروز نوری عنوان شد.
بررسی پروژه جزایر نوآوری در اتحادیه اروپا مقدمهای برای ورود به مطالعه موردی یعنی جزیره آملند هلند به عنوان آزمایشگاه زنده بود.
همچنین توضیحات روند تاریخی شکلگیری چشمانداز مشترک به منظور استقلال از شبکه برق اصلی و نقش پژوهشهای مختلف به کمک تشکیل شبکه ذینفعان و متخصصان از جمله روانشناسان، جامعهشناسان، حقوقدانان، مهندسان، دولت، تعاونیها، ائتلافها و.... پرداخته شد.
در پایان خانم دکتر میرعمادی به درستی به این نکته اشاره کردند که این پروژه و اساسا ساختار جزیرهها به عنوان آزمایشگاه زنده به این شکل نشان میدهد که برای استفاده از چارچوبهای گذار باید هوشمند بوده و در برخی موارد مانند این نمونه مدیریت گذار و مدیریت راهبردی کنام را با هم ترکیب نمود.